viernes, 24 de abril de 2009

LA FESTA DE SANT JORDI I ELS LLIBRES

Tinc alguns amics que a través facebook o millor dit: el llibre de cares, ens desitgem bones festes, comentem alguna cosa, mirem fotos o simplement ens anem explicant les novetats del dia.
Ja m'agrada aquest tarannà una mica casolà, i com no, algú ahir em va preguntar per la diada de Sant Jordi. Que havía de fer? explicar que no m'interessa gaire el caràcter eminentment comercial de la venda de llibres i roses i que per aixó no hi vaig participar, o bé dir una mentida pietosa i fer veure que sí, que aquest dia és l'indicat per comprar llibres, de la mateixa manera que els regals a data fixa, com ara el dia de la mare o del pare o de la tía valenciana?
Els llibres, sobretot aquells que ja hem rellegit tot buscant-los a la nostra biblioteca, son quelcom més que una mercaderia, son amics que ens acompanyen al llarg de la vida y que de tant en tant ens ve de gust tornar a veure i rellegir-ne el contingut, que a manera de calidoscopi, ens presenta una cara nova, un nou enfocament que no haviem descobert encara i que depen de nosaltres lectors aquesta nova manera d'entendre les mateixes paraules , un reflex d'allò que la memòria guarda d'aquell escrit, i que ja hem incorporat a la nostra forma de ser.
Llegir un llibre, tant si és nou com si és vell, tant si s'ha de comprar, trobar o buscar si cal , és una tasca de cada dia de l'any i per aixó vaig optar per comentar que sí que molt bonica la festa, però que havia de fer altres coses, que anar a passejar entre els llibres com si fossin trossos de bacallà ( també tenen fulls), o objectes de decoració en una biblioteca (destinació força frequent dels llibres).

No hay comentarios:

Publicar un comentario